Vi vil forsøge at starte en Weblog, hvor man kan rejse og diskutere alle emner inden for det at Bo Godt i almene boliger. Hvor man kan komme med gode råd og ideer. Et åbent debatforum.

fredag den 22. december 2006

Gode ideer til Hjemmesiden

Besøg www.lundens.net
Og få gode ideer til egen hjemmeside.
Her er indholdsfortegnelse til Lundens hjemmeside: Forside, Administration, Arrangementer, Bankospil, Bestyrelsen, Billeder fra Lunden, Bore- og banketider, Børnefestkomitéen, Her bor vi, Håndværkere - (skader udenfor normal kontortid), Klager, Klubber, Kommunen, Kontoret, Kort om bebyggelsen, Lejligheder, Links, Lundens historie, ”Lundexpressen”, "Lundexpressen Årgang 2000 - 2006, Lundens telefon- og datanet, Regler m.m. , Selskabslokaler, Storskrald, Udvalg, Varmemester, Vaskeriet, Ældrecaféen, TDC KabelTV, Tv-Kanaler, Radio-kanaler…

Under de enkelte kapitler er der flere afsnit, således er der under Regler m.m. følgende: 1. Forretningsorden 2. Husorden, 3. Råderet, 4. Vedtægter, 5. Vedligeholdelse..

Skal man i gang med at lave en hjemmeside, eller skal man have udbygget den bestående, ja, så er der megen inspiration at hente. Vil man vide noget om klubber. Ja, så er der nok ikke mange Lejerbo-afdelinger, der har flere end man kan se beskrevet på Lundens Hjemmeside.

Besøg www.lundens.net og fortæl, hvad du mener om den…

lørdag den 16. december 2006

Brande i Gellerupparken i Århus

Tre unge mænd mellem 16 og 17 år har været i grundlovsforhør bag dobbelt lukkede døre.
Deres identitet og forklaring kendes ikke. Og de er varetægtsfængslet indtil 2. januar 2007.
MEN alligevel ved man, at de tre unge (plus den 14-årige dreng som også blev taget i politiets varetægt, han blev ikke fremstillet i grundlovsforhør, da han er under den kriminelle lavalder) bor i lokalområdet ved Gjellerupparken.
60 påsatte brande siden september måned 2006.
På baggrund af sagens karakter behøver Brabrand Boligforening ikke afvente en dom. De unge og deres familier kan sættes på gaden.
Brabrand Boligforenings formand, Jesper Pedersen, er ikke i tvivl. HVIS det materiale man har kendskab til angiver, at det er de unge, der har gjort det, så behøver man ikke afvente en dom. Så kan Brabrand Boligforening ophæve lejemålene…..

Er det at Bo Godt at bo i et område, hvor man i løbet af tre måneder har 60 brande?

Er det ikke det helt rigtige at føre en konsekvent og barsk udlejningspolitik, og smide de unge og deres familie på porten, hvis de ikke lever efter samfundet regler?

fredag den 1. december 2006

Debatforum

Vi vil forsøge at starte en Blog, hvor man kan rejse og diskutere alle emner inden for det at Bo Godt i almene boliger. Hvor man kan komme med gode råd og ideer. Et åbent debatforum.
Ordfører

Medarbejdere på denne Weblog